Retur av Wabco Reman-stommar

Vi vill påminna er om att samla in och skicka era EBS-D Reman-stommar till oss.
Om ni är osäkra på hur man gör finns det en förenklad instruktion nedan.

 

Stomretur, förenklad process:

1. Ni (distributör) säljer en EBS-D Reman till verkstad.

2. Verkstaden behåller Reman lådan där det sitter en returlapp fastklistrad.

3. I lådan skall den gamla EBS-D enheten placeras och packas in så att den inte kan få några transportskador.
Den gamla EBS-D enheten måste vara hel (inte isärskruvad).

4. Verkstaden skall fylla i information på klistermärket (se rödmarkerade fält nedan) som står på typskylten
samt verkstadsadressen.
Wabco retur 1Wabco retur 2

 

5. När ni (distributör) sedan mottar lådan från kund fyller ni i er information i dealer information:Wabco retur 3

 

6. Fyll nu i formuläret ”REMAN FORM” som ligger bifogat på samma sätt som ovan och maila in det till reklamationer@slapis.se.

7. Släpis bokar hämtningen av stommen via UPS till näst kommande dag och om stommen blir godkännd
av WABCO sker återbetalningen inom några veckor.

Ett tips är att inte samla på sig en massa stommar utan att ta de så fort de kommer så blir det inte så
mycket jobb. Det går att samla på sig och skicka en hel pall men då tar administrationstiden mycket
längre tid.

Tips! Ta för vana att märka upp alla stommar med slutkund. Om de inte blir godkända vet ni,
på så sätt, vem av era kunder inte får återbetalningen.

 

Handledning för: Retur av en Reman-stomme
Ladda ner WABCOs Green Label-mall